vrijdag 24 november 2023

White Christmas card

  Hallo Allemaal

Vandaag laat ik je deze mixed media kaart zien.
Gemaakt voor de lopende challenge #139 bij HobbyVision.
Het thema van deze keer is Witte kerst/white Christmas
Dit is mijn inspiratie voorbeeld geworden.


Als basis heb ik 200 grams papier genomen.
Hierop met de JMA mask stencil DDBD Texture Paste transparant aangebracht.
Dit laten drogen aan de lucht of voorzichtig met de Heattool.
Daarna kan je gaan sprayen.
Ik heb dit gedaan met de Distress Oxide spray kleur Faded Jeans.
Hierna heb ik ook een beetje water gesprayd 
of nadat ik wat af gedept heb een stukje keukenpapier.
Net wat mooi uitpakt.
Het is altijd even spelen met de kleur om te zien wat mooi wordt.
Doordat je het wat af dept met keukenpapier 
komt de transparante pasta weer goed in beeld.
Dat neemt geen Distress Oxide spray op. 
De ondergrond is wit dus dat zie je in dit geval.
Het geheel goed drogen met de Heattool.
Wel voorzichtig doen omdat er Transparante texture paste op zit.

Daarna gestempeld met de JMA Vintage Christmas stempel set.
(de kerst script)
De drie kerstbomen ook uit de JMA Vintage Christmas collectie 
gestanst en hiervan de randen beïnkt met
Faded Jeans Distress oxide inktpad.


Daarna de leuke kerst Idea-Ology Paper dolls van Tim Holtz erbij gepakt.
Deze schattige kindjes spraken mij aan.
Deze rechtstreeks op mijn werk geplakt voor de kerstboom.
Een laagje 3D Effect snow van StudioLight waarin ze staan.
De tekst Hello winter en boven de kerstboom 
zijn Ephemara Bits van 49 And Market 
uit de Christmas Spectacular 2023 serie.
De tekst White Christmas zelf geschreven met een Fineliner.

De randen bewerkt met de zwarte stempelkussen inkt,
rechtstreeks vanaf het kussen geveegd.

Mijn werk gemat op wit Florence texture cardstock papier 
en hierna gemat op zwart smooth karton.


Doe je ook mee?
Je kan de challenge hier vinden;

Dankjewel voor je bezoekje

5 opmerkingen: