maandag 7 juni 2021

Mixed Media Tag - Explore

    Hallo Allemaal

Vandaag mag ik je inspireren met deze Mixed Media Tag.
Deze Tag had ik tijdens mijn FaceBook Live uitzending
van 22 mei de opbouw laten zien.
Hier kan je hem terug vinden;

Ik heb hem nu (eindelijk) af kunnen werken.
Ik heb voor deze Tag mijn lievelingskleur paars/lila gebruikt.

Tijdens de Live uitzending, had ik nog een andere voorbereid
 die ik tijdens de live verder op kleur gebracht had. 
Dus twee voor de prijs van één ;-)

Deze onderstaande foto gemaakt op een andere ondergrond.
De Tim Holtz - Idea Ology Die Cuts Paper Dolls is lekker opvallend aanwezig.
Dat was mijn bedoeling en heerlijk zittend op de Stamperia clock.





Dit zijn de kleurmiddelen die ik gebruikt heb van het merk Cadence.
Meer heb ik er niet op gebruikt, dus dat valt reuze mee.

Ik heb voor de Tag een stuk ribbelkarton genomen van een doos.
De Crealies Big Labelzz & Tagzz nr 16 overgetrokken op dit karton en uitgeknipt.
Bij een paar hoeken de bovenste laag wat weggehaald zodat de ribbels te zien zijn,
geeft wel een leuk effect vind ik.
De Tag in zwarte gesso gezet.
Vervolgens Cadence relief pasta classic aangebracht
 met de Mask stencil JMA-ES-MASK42. 
Eigenlijk is dan het handigst om hierover wat zwarte gesso over te zetten
want als je de Stamperia Greyboard hier wat over plak 
kan je er niet meer goed bij om het zwart te krijgen.
 

Daarna de Greyboard clocks opgeplakt.
Powertex 3D balls mengen met gelmedium en dit aanbrengen waar jij wil.
Deze stappen zijn allemaal te zien in mijn Facebook Live film.

De stappen vanaf nu kan je niet terug zien,
maar wel van de andere Tag, hoe ik deze op kleur bracht.

Maar ik ga nu weer verder met mijn uitleg van de Paarse Tag van hierboven.
Ik heb met een penseel de kleuren aangebracht.
Eén kleur staat niet in de producten lijst en dat is de kleur 1296 murdum plum.
Zelfs wat gemengd of elkaar heen. 
Daarna highlighten met Finger wax en de Hi-lite purple.
De cabuchons heb ik ander de onderkant op kleur gebracht met de
Dora Hybrid metallic.
De ijzeren vlinders heb ik bewerkt met embossing poeders.
Hier  en daar heb ik nog glitters aangebracht,
hiervoor gebruik ik glossy accents om de glitter en de cabuchons te lijmen.
Deze droogt transparant op.

Alle gebruikte materialen kan je hier terug lezen.

Dankjewel voor het langs komen.
Groetjes Anita van Merode

2 opmerkingen:

  1. Oooow wat is dit toch weer ontzettend gaaf Anita!
    Je bent ook zo'n kei met mixed media kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super weer Anita!! Zo tof dat je met een paar dingen zo'n gaaf iets kan maken. Ik vind de paarse en de turqoise mooi.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen