vrijdag 19 maart 2021

Art Journal pagina met Jenine's Mindful Art

  Hallo Allemaal

Deze pagina heb ik gemaakt met de producten uit de 
Jenine's Mindful Art collection.
Ik heb de pagina wel dwars gemaakt
omdat ik graag het laatste restje wat ik over had van het 
rijst papier RICEJMA 36  (dat zijn de bomen
in de kleuren groen en blauw) wilde verwerken
in mijn art journal.
Dan maar dwars, haha. 
Omdat de Slimline kaarten zo "in" zijn op dit moment,
kan ik niet achterblijven en de Crealies stansmal
Cardzz Slimline C no. 183 op de pagina verwerkt.


Ik wil je graag meenemen in mijn proces van opbouw:

Het rijstpapier opgeplakt met gel medium op de middelste formaat
van de drie maten Crealies Cardzz stans Slimline C no. 183.
Een overlopend geheel gemaakt met drie kleuren Cadence Hybride acryl verf,
 de kleuren 047 Light Sage - 045 Pastel Green - 036 Mild Blue
en de Premium white .
Ik werk met verf erbij zodat de scherpe randen van het rijst papier weg zijn.
Deze onderling wat gemengd met elkaar en wit,
zodat ik de juiste kleuren kreeg.


Vervolgens gestempeld met de STAMPJMA01 met Archival ink Peat Moss.
Op de foto kan je ook zien dat ik al weet welke tekst ik wil gebruiken 
uit het tekst stickerboekje STICKERJMA05.
Deze gemat op wit 200 grams papier.
De randen bewerkt met de distresser en distress ink kleur Broken China.
Op een latere foto zie je dat ik deze slimline card gemat heb op licht blauw
passende kleur cardstock papier.
Dit cardstock papier heb ik gestanst met de grootste maat stansmal.


Nu ga ik de art journal pagina bewerken.
Dit doe ik met vier kleuren Distress Oxide ink:
Broken china - Shabby shutters - Milled Lavender - Faded jeans.
Dit breng ik aan met de Brush #2 van Nellie's choiche.
Ik ga met deze verschillende kleurtjes bij de aanzetten over elkaar heen om 
het mooi over te laten lopen en het daardoor één geheel word.

Daarna heb ik met de Nuvo Light Mist Spray Bottle
op mijn werk lichtjes gesprayd, een stuk keukenpapier erop gelegd.
Deze absorbeert het vocht en zo krijg je druppels op je werk.
Ik heb dit nog een keer herhaald, dat hoeft niet
maar ik vond dat het nog net wat te weinig was. 

Lekker aan het spelen gegaan met de stempel STAMPJMA01 en de 
archival Peat Moss inkt. Deze uit de losse hand gestempeld.
Distress Oxide Broken china aangebracht met de 
mask stencil MASKJMA02.


De randen met de blending tool en de kleur distress ink Tumbled glass 
en daarna de kleur jet black gedaan.
Deze laatste kleur rechtstreeks van de stempelkussen tegen de rand gezet.
De blaadjes van de stempel STAMPJMA09 gestempeld 
met de kleur archival ink Leaf Green. 
Ik heb dit niet uit de losse hand gedaan hoor
maar de clear stempel op een acrylblok gedaan.
O ja daarna ook nog gespetterd met de zwarte posca marker.
Vervolgens de slimline kaart op mijn art journal pagina geplakt.
Als laatste het leuke Cadence moss licht groen en groen
aangebracht met een spatel.

Dit is dan het uiteindelijke resultaat.

Ik hoop dat je wat aan mijn stappen foto's en uitleg heb,
anders gerust vragen hoor.
Ik probeer zo snel mogelijk een antwoord te geven.

Dankjewel voor het langs komen.

3 opmerkingen:

  1. Wat prachtig hoe die bomen zijn! Een kunstwerkje weer hoor.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Anita! Leuk dat je ons uitleg geeft, zelf heb ik zulke kaarten nog nooit gemaakt, maar wat een gaaf effect

    Hobbygroet
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen