donderdag 13 september 2018

Distress inkt kerstkaart

Hallo Allemaal
 
Vandaag is het de beurt aan mij om jullie te mogen inspireren.
De inspirerende voorbeelden van ons design team van CraftAddiction
 kan je dan ook vinden onder het kopje
inspiratie in de webshop.
 
Om de kerstkaarten stress te voorkomen,
ben ik al bezig om een voorraadje te maken.
Zo te merken in de social media wereld,
ben ik niet de enige en zie ik al velen kerstkaarten voorbij komen.
 
Ik ben dit keer in de weer geweest met stempels, mask stencils, embossing poeder
en distress inkt.
Tijdens onze DT dag hebben we hierin les gekregen.
Nu ben ik zelf aan de slag gegaan met dit als resultaat.
 
Als basis heb ik aquarel papier van het merk Schut Terschelling genomen.
Daarna heb ik bepaald waar ik Rudolph het rendier wilde hebben.
Deze alvast erop gestempeld
en nog eens op maskeer papier gestempeld, uitgeknipt
en op mijn kaart geplakt, precies bovenop.
Daarna ben ik gaan blenden met distress inkt.
Hiervoor heb ik de volgende drie kleuren distress inkt gebruikt:
blueprint sketch, cracked pistachio en peacock feathers.
Om goed door te kunnen te werken zodat de kleuren mooi in elkaar overgaan,
heb ik gewerkt met drie blendingtools.
Met deze kleuren distress inkt ben ik ook gaan stempelen
en i.c.m. mask stencils te werk gegaan.
Ook ben ik nog met zwarte inkt aan het stempelen geweest.
Met de molotow marker witte accenten aangebracht.
De zwarte kerstbomen kan je gewoon over het rendier heen stempelen
(want deze is gemaskeerd)
Eenmaal tevreden met de aankleding..... nou dan kan het maskeerpapier eraf.
Het rendier heb ik ook weer ingekleurd met distress inkt.
De kleuren: worn lipstick, festive berries, fired brick,
walnut stain, vintage photo, brushed corduroy en tea dye.
De witte kerstballen heb ik gedaan met wit glitter embossing poeder uit eigen voorraad.
 
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren en was de uitleg duidelijk.
Zo niet, bij vragen stel ze gerust aan mij.
Dankjewel voor het langs komen.
  

9 opmerkingen: