zaterdag 25 juni 2022

Bloemen in een pot

   Hallo allemaal,

Vandaag wil ik je inspireren met deze leuke pot vol met bloemen.

Ook Marianne design heeft een mooie stans van een pot 
waar de leuke Floral bloemen van Elizabeth craft Designs bij passen.
In dit geval heb ik de Floral 15 hiervoor genomen.
Ik zag de Marianne Design Collectables COL1345 voorbij komen in de webshop
en ik dacht... hé, deze heb ik ook nog liggen.
Zo gezegd zo gedaan.


Het design papier wat ik hiervoor gebruikt heb is een oudje van Joy! Crafts uit eigen voorraad.
(het nummer hiervan is: Paper bloc 6011/0038)
Wie weet heb je deze nog, 
Er zijn ook verschillende merken die houten achtergronden in hun lijn hebben.
Het merk Craft Consortium heeft zelfs een paperpad vol wooden textures 
in twee verschillende maten.
Hiervan de link;
De randen van het design papier heb bewerkt met de distresser en distress inkt.

Het potje heb ik uit 200 grams water color papier gestanst
en met twee kleuren paars distress inkt geblend.
Zie hieronder in de producten lijst voor de kleuren.
Bij deze collectables zitten ook wat stempels.
Eentje daarvan past perfect op de pot.
De pot met tacky glue op de achtergrond geplakt.

Op 200 grams watercolor paper gesprayd met drie kleuren uit de Lindy's Stamp Gang -
Starburst set - Arctic Adventures, evt. wat extra water op sprayen. 
Ik heb dit een aantal keren herhaald tussen door steeds drogen.
Uiteindelijk kreeg ik dit resultaat.

Dit ook nog eens herhaald met twee kleuren maar dan minder erop gesprayd.

Daarna de Elizabeth craft Floral 15 bloemen hieruit gestanst, 
zo ook de label die bij de Collectables zit.
Voor de takjes heb ik verschillende groene kleuren Lindy's genomen.
Ik zal deze even benoemen.
Uit de Moon Shadow mist collectie de kleur; Landlubber Green.
Van de Squirts de kleur; Hockey Puck Black (een heel klein beetje met water verdund)
De Starburst de kleuren: Drop Dead Gorgeous Green en Maidenhair Fern Green.



De bloemen heb ik gebold met bijvoorbeeld de Flower shaping set van Marianne Design
of de embossing pennen van Vaessen Creative met een molding matje.
Ik heb verschillende maten bloemen op elkaar geplakt in verschillende kleuren.
Daarna heb ik een gaatje gemaakt in het midden met de 
Screw Hole punch van Craft Emotions.
Hierin verschillende kleuren meeldraadjes gedaan een dotje lijm
en aan de achterkant vast gezet met de lijmpistool en de steeltjes afgeknipt.

Op de plaats waar de bloemen komen heb ik nog wat Sisal geplakt op het design papier.
Ik had zelf toevallig een paarse kleur in huis,
maar je kan het eventueel deze op kleur brengen met de Lindy's sprays.
Voorzichtig drogen met de heattool.

Het schikken van de bloemen en takjes kan beginnen.
Ik had zelf ook nog een soort van blauwe hout gekleurde krullen takjes, ook leuk erbij.
Alles plak ik met de Tacky Glue op.
De label heb ik verhoogd opgeplakt met 3D foam en een jute touwtje eraan gemaakt.
 
Nog een close up foto...


Gebruikte producten foto ....


Dit was het voor deze keer,

ik hoop dat je hieruit inspiratie kunt halen.

Alle gebruikte producten kan je hier vinden:

Dankjewel voor het langs komen.
Groetjes Anita van Merode


4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige jge pot met dexe geweldig mooie bloemen. Heb jaren geleden ook eens zoiets gemaakt met andere bloemen. Je brengt me op een idee. Leuke kleuren. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een prachtige kaart gemaakt Anita. Die bloemen heb je heel mooi bewerkt en geschikt in die leuke pot. Samen met de rustige achtergrond vormt het één mooi geheel. Echt een plaatje vind ik.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart si het en zo leuk met die bloemen. Wel een werkje, maar zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen