maandag 5 april 2021

SlimLine kaart met alcohol inkt achtergrond

      Hallo Allemaal

Vandaag laat ik je deze Slimline kaart zien.
De achtergrond heb ik gemaakt met de alcohol inkt.

Er zijn zoveel technieken die je kan toepassen met de alcohol inkt.
Op deze kaart heb ik één techniek toegepast.


Ik heb op Yupo papier met de ink mini applicator tool inkt aangebracht.
Op de viltjes ( replacement felt) doe ik wat inkt op druppelen
en deze druk ik zachtjes op het yupo papier.
Links heb ik drie kleuren gebruikt:
Aquamarine - Aqua - Sandal.
De donkerste kleur (aquamarine) gebruik ik steeds minder
hoe meer ik rechts kom op het papier.
Na drie kwart ongeveer laat ik deze kleur weg.
Zo krijg je mooi verloop van donker naar licht.
(Op de foto staat de Alcohol blending solution bij op 
maar ik denk eigenlijk niet dat ik deze gebruikt heb op deze kaart.)
Zo leuk effect en zo leuk om te doen.
Had het al een hele tijd niet meer mee gewerkt.
Smaakt echt naar meer.
De bloemen toef is een knipvel van AB studio.
De eerste laag en klok (van Craft O' Clock) rechtstreeks opgeplakt.
De andere plaatjes met dunne foam verhoogd opgeplakt.
Ik heb dit gedaan met 0,5mm dunne foam.
De takjes heb ik niet geheel vastgeplakt en
de blaadjes wat gevouwen met een vouwbeen.
Nog een beetje kaasdoek op twee plekken tussen gestopt.
De teksten is een stempel set van Crealies.
De vlinders komen van een knipvel vol vlinders
 van het merk ScrapBoys.
Kaart gemat op wit en groen papier.


 Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren.
De gebruikte materialen kan je terug lezen via deze link

 Dankjewel voor het langs komen.


4 opmerkingen:

  1. Schitterend gemaakt Anita...supermooie achtergrond!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die is wel weer heel erg mooi!! Hele toffe achtergrond. En extra leuk dat je dat helemaal zelf gemaakt hebt.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige slimline kaart met een hele mooie achtergrond ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen