dinsdag 16 april 2019

Adventure - Discover - Explore with the gelli plate

Hallo Allemaal
 
Vandaag is het de beurt aan mij om jullie te mogen inspireren.
De inspirerende voorbeelden van ons design team van CraftAddiction
 kan je dan ook vinden onder het kopje
inspiratie in de webshop, op Facebook en Pinterest.
 
Dit keer totaal iets nieuws voor mij om jullie te laten zien.
Laatst een Gelli Printing Plate aangeschaft
en zes kleuren Dylusions paint.
Dit is mijn allereerste uitwerking hiermee.
Nee....niet meteen heel simpel begonnen ;)
 


 
Als eerste heb ik drie kleuren Dylusions verf aangebracht
op de gelli plate en deze uitgerold met een brayer.
Daarna met een stempel (zónder inkt/verf erop) afdrukken gemaakt
op de net aangebrachte verf op de gelli plate.
Dit aan de lucht laten drogen.
Hierna een andere kleur verf (nu dus wél met verf) met behulp van de brayer
op een andere stempel aanbrengen en stempelen op je gedroogde werk.
Dit een paar keer herhalen,met versachillende stempels en kleuren,
 let op; wel steeds tussentijds laten drogen voor het mooiste resultaat.
Ook heb ik met een mask stencil, hier en daar,
wat verf aangebracht met behulp van een sponsje.
Weer laten drogen, (bij mij was deze laatste stap niet geheel droog helaas)
Maar toch ben ik tevreden.
Daarna heb ik vanilla custard verf (je kan ook heel goed wit nemen)
als een dun filter laagje over het gehele werk aangebracht.
Dit moet je echt heel dun doen
 anders haal je alleen de bovenste laag ermee af en niet de onderliggende lagen.
Daarna heb ik Aquarel papier (Artist Drawing Paper 225 grams)
op mijn werk geplaatst voordat deze laatste laag droog is.
Goed overheen wrijven met je handen.(of schone brayer)
Dit goed gedaan te hebben haal je heel voorzichtig
het vel papier eraf.
Zodat bijna het geheel van je gelli plate afkomt.
Zie foto's hieronder...
 

Hierna heb ik nog diverse stempels aangebracht en
met een dopje kringen aangebracht met witte gesso.
Ook nog gespetterd en accenten aangebracht met de molotow pen.
Met twee DDBD mask stencils (honeycomb en Metall)
nuvo expanding mousse aangebracht.
Dit verhit met de heattool zodat het gaat opbollen.
De teksten heb ik op Joy! ribbelkarton geplakt.
Hiervan de randen bewerkt met een distresser en vintage photo distress inkt.
Ook nog een doodle rand gemaakt met een zwarte fineliner.
De volgende producten heb ik naast hetgeen
wat er in de webshop te verkrijgen is gebruikt:
Bits&pieces nr 84-50-90
Studio Light Stamprb224

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd,
bij vragen hoor ik dit graag.
Dankjewel voor het langs komen en de altijd lieve berichten
 
 
 

6 opmerkingen:

  1. Wat mooi !!!
    Volgens mij een lekker kliederwerkje
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schitterend gemaakt Anita!
    Gelli Plate staat ook nog op mijn verlanglijstje....en dat lijstje wordt steeds langer...
    Groetjes Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi gemaakt, Anita. Ik zal mijn gelliplate ook weer eens van stal halen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf gemaakt! Heb ik dit nu op de AS gezien??

    BeantwoordenVerwijderen