zaterdag 2 maart 2024

Art journal page with JMA

   Hallo allemaal,

Deze mixed media pagina gemaakt 
met de prachtige producten uit de Jenine's Mindful Art collection  
  serie "Victorian Dreams". 

Als eerste heb ik de pagina bewerkt met witte gesso 
zodat het kleurmiddel (pigment poeder) niet in het papier gaat zuigen.
Daarna structuur pasta aangebracht met een mask stencil.
Dit alleen rechts gedaan.
Daarna Lindy's Magicals Summer Break set pigment poeder genomen.
Hiervan de kleuren Umbrella Drink Pink en Nuneka's Purple Popsicle gebruikt.
Dit poeder met een waaierpenseel wat op gestrooid.
Nat gesprayd en beetje laten lopen over je papier.
Per kleur apart gedaan dus tussendoor met de heattool gedroogd.
Dit een paar keer herhaald totdat ik tevreden was.

Ik had nog een bijpassende kleur geplooid kant liggen wat ik er naast geplakt heb.
Daarnaast nog een kantje in gebroken wit.
Hiernaast een smal strook design papier wat rustig oogt.
Daarnaast (helemaal links) design papier
 waarin ik gaatjes heb gestanst met de speciale stans die bij dit art journal hoort.
Rechts van dit Design papier heb ik een randje afgescheurd voor een speels effect.
Onder dit Design papier nog een border rand gedaan met een JMA stans
uit de serie Feelings of Freedom.
Deze strook design papier (links) niet geheel vast geplakt,
zodat je er nog iets van Tags, of in mij geval bingo kaartjes kan stoppen.

Er zit bij de Journal stans set ook een leuk vlinder tabje.
Deze heb ik met twee kleuren embossing poeder bewerkt. 
Zo ook de rand mal, ik hou van glitters, heerlijk!
Zo glinstert ook de Lindy's Magicals.
Ik hou er van.

Ik heb ook een wax zegel gemaakt met twee kleuren wax.
Onder de Wax zegel heb ik Washi tape geplakt.
Een rechte hele strook/stukje en een strook in tweeën gescheurd
en aan beide kanten van de hele strook geplakt.
 
Ik heb trouwens gelijk meerdere wax zegels gemaakt,
af en toe zat er nog een klein restje in de lepel.
Deze heb ik laten druppelen op mijn matje 
en zo heb je dus zelf gemaakte pareltjes.
Dit is gedaan met de lichte paarse kleur.
Deze heb ik op de vlinder tabjes geplakt. Zie de foto hierboven.

De randen met witte gesso gedaan, zo ook over mijn structuur pasta wat gedaan.
Ook nog wat Glitter pasta van Izink aan de randen.
Gestempeld op mijn Design papier want ik miste nog wat.
De tekst randen ook wat bewerkt met witte gesso.

Dit was het wel en kan weer in mijn JMA planner.
Leuk om hierin af en toe te bladeren.
Vind je het veel info? Snap ik of is dit vrij nieuw om op mixed media te werk gaan?

Deze pagina al filmend gemaakt en te zien op mijn YouTube kanaal;


Vele leuke technieken gebruikt en veel leuke spulletjes op verwerkt.

Dankjewel voor het langs komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten