maandag 7 augustus 2023

Memorydex challenge week 6; You give me butterflies

   Hallo Allemaal

Vandaag wil ik je inspireren met deze Memorydex kaartjes.
Er is momenteel een Zomerchallenge aan de gang op FaceBook
in de groep Create it with HobbyVision.
We zitten inmiddels in week 6 met als thema;
"You give me Butterflies"




Als stans heb ik die van Vaessen Creative - Rolodex cards nr.3624-701 genomen.
De onderste laag uit Kraft karton gestanst. 
Vervolgens uit Florence cardstock kleur 64 - Iguana.
De randen van deze twee beïnkt met Distress inkt - Vintage Photo.

Daarna heb ik 200 grams smooth watercolor paper genomen.
Daarop heb ik Rice paper geplakt met gelmedium.
Ik heb de Ciao Bella Rice papers genomen uit de serie Piuma
met de nummers CBRP299 en CBRP302.
Ik kies van dit Rice paper de gewenste stukjes en
ga met een vochtige dunne penseel langs de randen. 
Vervolgens scheur ik deze zodat je soort van gerafelde rand heb.
Het nat maken doe je zodat het beter te scheuren is.
Het drogen kan aan de lucht maar ook met de heattool.

Als deze goed droog is kan je evt. nog een mask stencil
 en een medium gebruiken.
Ik heb gekozen voor Glitterverf/pasta kleur kopergoud (artnr. 80824)
van het merk Izink en mask stencil JMA-RM-MASK219
van Jenine's Mindful Art van StudioLight.
Daarna de randen bewerkt met Cadence Metallic Reliëf pasta 
kleur Petroleum (007)

Als het goed droog is dit weer gemat op de Florence cardstock.
De teksten komen uit een stickerboekje van Jenine's Mindful Art.
(artnr. STICKERJMA02, helaas niet meer te verkrijgen)


Doe je gezellig mee?  
Zie de HobbyVision foto 
wat je hiervoor moet doen om kans te maken op een leuke prijs.

Dankjewel voor het langs komen.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt erg leuke memorydesk kaartjes gemaakt.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow!! Wat super leuk zijn ze geworden. Vindt het ook erg mooie kleuren.
    Fijne zonnige week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen